Thursday, July 28, 2011

Slave Declaration 2011



Bahawasanya saya
dengan ini berikrar
dengan penuh perasaan dan semangat o(\ /)o
mendukung cita-cita company
terhadap tugas saya
berkerja tak kisah hari
berkerja tak kira masa
berkerja tak peduli bayaran (tak bayar pun ok)
berkerja tanpa hak asasi manusia


demi boss saya
demi pocket boss saya
demi company boss saya
saya sentiasa menjunjung dan mempertahankan
polisi dan perlembagaan company
yang ditentukan kepada saya
iaitu:
tak ada increment gaji
tak ada overtime bayaran
tak ada apa-apa allowance
tak ada cuti-cuti atau minta mc
tak ada balik awal
dan
tak ada apa-apa pun
dengan ini , dengan jiwa yang panas-panas
saya menyerahkan segala
kesetiaan saya
roh saya
ilmu saya
hidup saya
badan saya
masa muda saya
101% kepada company untuk
didera
diseksa
dieksploitasi
dinodai
disial-sialkan
dengan 201% oleh company saya
...
amen (_ _)

No comments :

Post a Comment